اجتماعیچرک نویسصفحه اول

وزن دلخواه شما چیست؟

تیتر گزارش می دهد: بسیاری از ما از شکل و شمایل اندام خود، رضایت چندانی نداریم و گاه و بیگاه به دنبال رژیم غذایی و قرص های لاغری و هزار و یک جور طب سنتی و گیاهی و غیره می رویم تا بلکه شاید چند گرمی از وزن خود بکاهیم و چند صباحی دل خوش باشیم. از وقتی به انواع و اقسام خوراکی ها هورمون زده شد و فست فود بخش قابل توجهی از وعده های غذایی روزانه را به خود اختصاص داد، چاقی یا اضافه وزن هم به یکی از دغدغه های روزمره مردم تبدیل شد. چه بخوریم و چه نخوریم، چه موقع بخوریم و چه موقع نخوریم، شد بخش قابل توجهی از مراودات ما با سایرین. در هر مجله و وبسایتی که سر می کشید پر شده مقاله و گزارش و مصاحبه پیرامون رژیم و روش های تغذیه درست و زندگی سلامت. اما آیا شما که هر روز به دنبال راهی برای کاهش وزن بوده اید، نتیجه گرفته اید؟!  آیا پس از رژیم و کاهش وزن، توانسته اید آن را برای مدت طولانی حفظ کنید؟

هر شخصی بر اساس گروه خونی، جنسیت و متابولیسمی که دارد، باید از رژیم غذایی مشخصی پیروی کند تا ضمن حفظ سلامت به  وزن دلخواه خود برسد. یکی با رژیم پروتیین وزن کم می کند و دیگری با گیاهخواری. یکی با خوردن شیرینی و شکلات هنوز لاغر است و دیگری با خوردن آب هم چاق می شود. بانبراین اگر یکی از دوستان یا همکاران شما با رژیمی توانست وزن خود را کاهش دهد، این ازوما به آن معنا نیست که شما هم می توانید از همان روش استفاده کنید. بنابراین در صورت امکان زیر نظر پزشک یا مشاور تغذیه، برای کاهش وزن اقدام کنید. اگر هم از هزینه های بالای آن دل خوشی ندارید، رژیم غذایی را انتخاب کنید که شامل تمامی مواد خوراکی باشد. چراکه در غیر اینصورت ممکن است مرتکب اشتباهات معمول بشوید و اثرات معکوسی در درازمدت بر روی شما داشته باشد.

بی تردید اختصاص چند دقیقه به ورزش و فعالیت های بدنی، می تواند شما را به هدف خود نزدیکتر کند. همچنین مضرترین غذاها شامل کربوهیدرات‌ها هستند. شما اگر مصرف کربوهیدرات‌ها را کم کنید به طور خودکار وزنتان کاهش می‌یابد. روز خود را با یک لیوان آب گرم مخلوط با آب لیمو شروع کنید. این نوشیدنی به سم زدایی بدن شما در صبح کمک می‌کند. حتما اصطلاح نوشیدنی سم زدایی Detox Water و رژیم های سم زدایی را شنیده اید. سم زدایی بدن یعنی خروج سموم از بدن. سم زدایی بدن خصوصا در رژیم های کاهش وزن سریع و یا بعد از مقدار زیادی کاهش وزن بسیار توصیه میشود. چرا که در این دوران بدن تحت استراس های زیادی است و علاوه بر این با کاهش وزن و آب شدن چربی ها حجم زیادی از سموم که قبلا در چربی های موضعی بدن ذخیره شده اند وارد جریان خون میشوند. به ویژه بعد از ورزش های سنگین و یا رژیم های لاغری سنگین، محیط بدن اسیدی شده و دتاکس واتر میتواند PH خون را تا حد زیادی متعادل کند.

نوشیدنی های حاوی کافئین تا حد زیادی خاصیت چربی سوزی داشته و می توانند برای لاغر کردن مورد استفاده قرار بگیرد. کافئین میزان متابولیسم بدن را افزایش داده ،می تواند باعث سوختن کالری و کاهش وزن شود. در حقیقت کافئین می تواند باعث لیز شدن چربی ها و افزایش سوختن شان شود، بنابراین مصرف کافئین قبل از ورزش می تواند باعث سوختن هر چه بیشتر چربی شده و تاثیر ورزش را بیشتر کند.

مواد موجود در جو به خصوص جو دو سر از چاقی و اضافه وزن پیشگیری می‌کند زیرا تا چند ساعت شما را سیر نگه می‌دارد و تا پایان روز انرژی مورد نیاز بدن شما را تهیه می‌کند به طوری که با مصرف آن در وعده صبحانه حدود ۲۰ درصد از کالری‌ها در طول روز سوخته می‌شوند. علاوه بر این با تنظیم سطح قند خون از مقاومت به انسولین ودیابت نوع ۲ نیز جلوگیری می‌کند.

آب سبزیجاتی مثل کرفس کالری زیادی ندارند و از این طریق می توانند باعث لاغری شوند .به این معنی که کرفس کالری ندارد اما هضم آن به کالری نیاز دارد و این کالری از چربی های ذخیره بدن تامین می شود.به طور کلی برای هضم سبزیجات به انرژی نیاز است و همچنین صرف انرژی می تواند باعث سوخت و ساز چربی ها شود،یعنی شما با مصرف آب سبزیجات کالری به بدن خود وارد نمی کنید اما در عین حال که احساس سیری می کنید و اشتهای خود را از دست می دهید.برای هضم این مواد نیز کالری خواهید سوزاند.

کسب کلسیم کافی در رژیم غذایی باعث می‌شود بدن چربی بیشتری را بسوزاند و مقدار چربی جدیدی را که بدن می‌سازد، کاهش دهد. به این ترتیب از دست دادن چربی را با حفظ عضلات کم چرب آسان‌تر می‌سازد و این یک نکته مهم در حین رژیم گرفتن است؛ چرا که شما قصد دارید چربی را از دست بدهید نه ماهیچه را. بنابراین رژیم غنی از غذاهای لبنی کم چرب مانند ماست کم چرب می‌تواند با سوزاندن چربی اضافی بدن باعث کاهش وزن شما شود.

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا