اخبار هنراز گوشه و کنارصفحه اول

همسايه جهنمي

نگاهي كوتاه به فيلم Neighbours

علیرضا امیری روزنامه نگار - نروژ
علیرضا امیری
روزنامه نگار – نروژ

 

 

 

 

 

 

 

 

علیرضا امیری
روزنامه نگار – نروژ
***

ژانر: کمدی

خلاصه: یک زوج با نوزادشان پا به محله جدیدی می گذارند و خودشان را در مقابل سختی ها و مشکلات بین همسایه ها می بینند. دو خانه در این محله با هم مشکل دارند و خیلی زود دعوایی به صورت برپایی پارتی بین صاحبان این دو خانه صورت می گیرد و …

کارگردان: نیکلاس استولر

فیلم نامه: اندرو جی کوهن، برندان اوبرین

بازیگران: ست روگن، رز بیرن، زک افرون

Neighbours (2)

«همسايه ها» جديدترين اثر Nicholas Stoller فيلم مفرح و جالبي از كار درآمده و تلاشهاي كارگردان آن به ثمر نشسته است. این کمدی درباره زن و شوهر جواني به نام های «کلی» و «مک» با بازی Seth Rogen و Rose Byrne است که به همراه نوزادشان به خانه جدیدی نقل مکان می کنند. همزمان که زندگی آرامی را می گذرانند، با ترک خوشی های دوران پیش از بچه داری هم دست و پنجه نرم می کنند.آنها در خانه قبلي خود زندگي شيريني را داشته اند و تقريبا همه چيز بر وفق مرادشان بوده است.

اما…اما در خانه جديد خوشي هاي آنان با آمدن همسايه اي اعصاب خردكن و مزاحم، تمام مي شود و البته مشکلاتشان از وقتی آغاز می شود که یک انجمن برادری متشکل از تعدادي دانشجوي بي نزاكت و شلوغ کالج در خانه کناری آنها ساکن می شوند. مک و کلی در ابتداي امر از خود واكنش چنداني نشان نمي دهند و سعي مي كنند كه به اين موضوع بي تفاوت باشند. آنها تصور می کنند می توانند با آنها خوب باشند و سياست دوستي را با همسايه هاي پرسروصداي خود پيش مي گيرند و در قدم بعدي از رییس آنها، تدی، می خواهند تا شب ها سر و صدای کمتری ایجاد کنند تا آنها بتوانند اندكي بيارامند. حتی یک بار در پارتی آنها شرکت مي كنند تا به نوعي حسن نيت خود را به اين همسايه نشان دهند ولي افسوس كه اين كار نه تنها براي آنها ثمري ندارد بلكه بعدا همين حضور آنها براي كلي و مك به موضوع دردسرسازي تبدیل مي شود.

Neighbours (3)

اين جريان همچنان ادامه پيدا مي كند و شب دیگری، وقتي مک و کلی مي بينند كه تلاش هايشان بي فايده است، پلیس را خبردار مي كنند، اما «تدی» – با بازی Zac Efron – که از حضور آنها در پارتی قبلی فیلمبرداری کرده است، آنها را در برابر پلیس خيط مي كند. مک و کلی که خود را در این نبرد تنها حس مي كنند، دست به خرابکاری مي زنند تا پیمان برادری تد و گروهش را بر هم بزنند و انتقام بگیرند و…

Nicholas Stoller کارگردان، Andrew J. Cohen و Brendan O’Brien نویسنده های تازه كاري هستند. آنها با تاكيد خاص روي موضوع مهماني گرفتن هاي تمام نشدني پسرها و اتفاقات خنده دار در چنين مراسمی لحظات هيجان انگيز و مفرحي را براي تماشاگران ژانر كمدي رقم زده اند. براي نمونه: سكانس اولين برخورد تد با مك و كلي، حضور اين ذوج در مهماني همسايه اشان وخصوصا صحنه توضیيح و تفسير تدی درباره موضوع دلتا پی اس آی بتا در تاریخ مهماني ها با فلش بک هایی به اولین توگا پارتی (اين پارتي كه معمولا پارتي مخصوص دانش آموزان و دانشجويان است افراد با لباس هاي رومی و یوناني در آن شركت مي كنند). از اين دست نمونه ها در فيلم بسيار است يا مثلا توضيح تدي درباره پينگ پنگ، آبجو و غيره.

Neighbours (4)

كمدي «همسايه ها» داراي حجم زيادي از شوخي هاي مختلف است كه البته تعدادي از آنها واقعا بي رحمانه و ظالمانه هستند. اين مسئله، باعث شده كه بيننده فقدان موارد ديگر، چندان به چشمش نيايد يا نسبت به آنها بي توجه باشد. به نظر مي رسد كه فيلم به لحاظ تکنیکی، تصویر و تدوین از آنچه که یک کمدی دبیرستانی نیاز دارد بهتر است، يا حداقل يك سر و گردن از كمدي هاي سخيف، بالاتر قرار مي گيرد و البته با سكانس هاي متعدد مهماني و فضاي هاي عجيب آن، فيلم، حال و هوای سور رئال به خود می گیرد.

 

 

 

 

Review Overview

User Rating: 3.25 ( 70 votes)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا