رصدخانهصفحه اول

اگر به گربه علاقه دارید، روشنفکر هستید

مدت‌های طولانی است این اعتقاد وجود دارد که گربه‌ها از سگ‌ها باهوش‌ترند واکنون به نظر می رسد همین مورد نیز در مورد صاحبان آن‌ها صادق است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که گربه نگهداری می‌کنند نسبت به افرادی که دارای سگ هستند تحصیلات دانشگاهی بیش‌تری دارند و بهره هوشی آن ها نیز بالاتر است.

بررسی‌های جدید در انگلستان نشان می‌دهد جمعیت سگ‌ها و گربه‌های خانگی در این کشور نزدیک به 20.8 میلیون است که 50 درصد از آن‌چه که قبلا تصور می‌شد بالاتر است.

Ernest Hemingway

“A cat has absolute emotional honesty: human beings, for one reason or another, may hide their feelings, but a cat does not.”
—Ernest Hemingway

دانشمندان متوجه شدند مردم تمایل دارند حیوانی را انتخاب کنند که با شیوه زندگی و تفکر آن‌ها شباهت دارد. بر خلاف سگ‌ها، گربه‌ها نیاز به قدم زدن روزانه به همراه صاحبشان ندارند و استقلال بیش‌تری نیز دارند و همین عامل آن ها را در میان افراد تحصیل کرده محبوب تر کرده است.

دکتر جین مورای در این باره گفت:«گربه‌ها نسبت به سگ‌ها زمان کم‌تری در طول روز نیاز به مراقبت صاحبانشان داند و به همین دلیل این حیوانات در میان افراد تحصیل کرده علاقه مندان بیش‌تری دارند.»

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که دارای مدرک تحصیلات دانشگاهی هستند 1 .36 برابر نگهداری از گربه‌ها را نسبت به سگ‌ها ترجیح می‌دهند.

این تحقیقات هم‌چنین نشان می‌دهد گربه‌ها بیش‌تر در میان زنان و افراد سالخورده طرفدار دارند.

Charles Bukowski
Charles Bukowski

برای انجام این تحقیق از بیش از 1 هزار و 980 نفر سوالاتی در مورد علاقه مندی آن‌ها به نگهداری از حیوانات خانگی و وضعیت تحصیلی آن‌ها پرسیده شد.

تحقیقات قبلی نیز نشان داد در بریتانیا بیش از 10 .3 میلیون گربه خانگی و 10 .5 میلیون سگ خانگی وجود دارد.

در ادامه می توانید لیستی از نویسندگانی که گربه نگهداری می کنند را ببینید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. گربه‌ها عاشق ناخون کشیدنن. گربه‌ها نیاز دارن ناخون بکشن و ناخون هم میکشن و این کارشون هم روی غریزس! پس تنها سوالی که باقی میمونه اینه: به چی ناخون بکشن؟ هوشمندانه ترین کار اینه که بهشون یه چیزی بدین که مخصوص ناخن کشیدنه و اونام خوششون میاد روش ناخون بکشن، یعنی یه چیزی به اسم اسکرچر گربه.

  2. من یه گربه پرشین نر دارم که فوق العاده احساسی و مهربونه خواستم بگم که اگه بهتون گفتن گربه صفت خیلی خوشحال بشید چون گربه ها حیوون هایی باهوش،با احساس و مستقلی هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا