اخبار هنردر شهرصفحه اولفستیوال فرینج

این کاریکاتورهای دوست داشتنی

یادداشت های روزانه فستیوال تآتر فرینج

تورنتو – کانادا
امین عظیمی – منتقد تآتر

امین عظیمی - Amin Azimi منتقد تئاتر
امین عظیمی – Amin Azimi
منتقد تئاتر

یادداشت اول:

Everything else is sold out”، یک اسکچ کمدی تیزبینانه و انتقادی است که برپایه ی شوخی هایی حساب شده، جدی ترین موضوعات اجتماعی را نشانه رفته است. گروهِ بازیگران 5 نفره ی   Dench Judy Dameبه کارگردانی « پل بیتس»، یه موضوعات روزمره همچون استفاده از اپلیکیشن ِ  اوبر گرفته تا جادوگرهای نمایشنامه ی مکبث ویلیام شکسپیر ناخنک زده اند تا سویه های معناباخته ی زندگی را در فضایی مینی مالیستی به نمایش بگذارند. کاریکاتورهای زنده و جاری آنها بر صحنه به کلیشه های جنسیتی حمله  می کند، تفاوت نسل ها و فرآیند پیرشدن را زیر ذره بین می برد و حتی از یک کنجکاوی ساده ی مردانه در مورد شیشه های خالی مربای جمع شده در یک گنجه ، فاجعه ای به بار می آورد تا هرچه بیشتر به مخاطب نشان دهد در چه جهان ِ دیوانه و بی معنایی سر می کند.

EVERYTHING ELSE IS SOLD OUT by Claire Farmer, Jessica Greco, Shannon Lahaie, Chris Leveille and Gavin Pounds. Helen Gardiner Phelan Playhouse. July 2 at 7:30 pm, July 3 at 4:30 pm, July 5 at 6 pm, July 6 at 11 pm, July 8 at noon, July 10 at 3:30 pm.
EVERYTHING ELSE IS SOLD OUT by Claire Farmer, Jessica Greco, Shannon Lahaie, Chris Leveille and Gavin Pounds. Helen Gardiner Phelan Playhouse. July 2 at 7:30 pm, July 3 at 4:30 pm, July 5 at 6 pm, July 6 at 11 pm, July 8 at noon, July 10 at 3:30 pm.

چینش قطعات نمایشی در این اجرا بر مبنای یک روند دایره ای است ؛ صحنه ی پایانی دقیقاً همان صحنه ی آغازین است و کارگردان اثر به شکل خلاقانه ای در عینِ حفظِ استقلالِ هر پاره ی نمایشی ، کوشیده است با ادامه دادن روند حرکت یک کاراکتر ، یادآوری یک دیالوگ و حتی تاکید بر یک ژست در روند اتصال این قطعات نمایشی و گاه در میانه ی آنها به یک بافت متکثر و در عین حال منسجم دست پیدا کند. بخش های مختلف اجرا در بستر ِ چنین روندی علاوه بر انسجام مضمونی، از لحاظ فرمی نیز با یکدیگر در تعامل هستند و در نهایت همچون منشوری چند وجهی در ذهن تماشاگر بازتاب پیدا می کنند.

everything_else_is_sold_out_web-250x250

این امر در سایه ی هماهنگی بالای بازیگران و انعطاف پذیری آنها برای شکل دادن به هر پاره ی نمایشی در کمترین زمان ممکن و انتقال آن به تکه ی بعدی، تمپوی اثر را به شکل قابل ملاحظه ای بالا نگاه داشته است و حتی برای لحظه ای کوتاه اجرا را از طراوت نمی اندازد.
تماشای “Everything else is sold out” در فستیوال فرینج امسال تورنتو، بویژه برای طرفداران اسکچ کمدی های جمع و جور اما فکر شده و عمیق، فرصتی است که نباید از دست اش داد.

BUY TICKETS

 

Everything Else is Sold Out

Bad News! All those hot ticket shows are sold out (don’t bother checking, they definitely are). Good News! Dame Judy Dench is back with an all new sketch revue! Covering everything from situations to other situations, it’s a show you’ve gotta see, especially since Everything Else Is Sold Out!

By: Claire Farmer, Jessica Greco, Shannon Lahaie, Chris Leveille, and Gavin Pounds
Company: Dame Judy Dench
Company origin: Toronto, Ontario
Director: Paul Bates
Cast: Claire Farmer, Jessica Greco, Shannon Lahaie, Chris Leveille,Gavin Pounds

Warnings: Gunshots, Mature Language, Audience Participation

facebook.com/damejudydench
@DameJudyDench

Venue
Helen Gardiner Phelan Playhouse
79 St George St #302, Toronto, ON M5S 3L8

Show times 
June 30th at 10:30 PM
July 2nd at 7:30 PM
July 3rd at 4:30 PM
July 5th at 6:00 PM
July 6th at 11:00 PM
July 8th at 12:00 PM
July 10th at 3:30 PM

Show length: 60min

Genre(s): Comedy, Sketch

#Fringe2016

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا