از گوشه و کناررصدخانهصفحه اول

کتاب جدید محسن نامجو

محسن نامجو، پس از کتاب موفق «دُرّاب مخدوش»، دومین کتابش را در نشر ناکجا در پاریس منتشر کرده است. این کتاب با عنوان «۴ مقاله» مجموعه‌ای از چهار نوشتار است که در سال‌های مختلف نوشته است. او در این نوشتارها به بررسی تاریخی موسیقی ایران پرداخته و از این دریچه  به دل تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران می‌‌رود و با بیانی خوش‌خوان و قصه‌گونه دست به نقادی می‌زند.

از نقد گذشته‌گرایی و نوستالژی‌پسندی – که روز به روز هم در بین ایرانیان محبوب‌تر می‌شود- و تبعات آن بر هنر ایران در یک نوشتار، تا نگاهی به تحول موسیقی ایران پس از انقلاب اسلامی و چگونگی به خدمت گرفتن آن در سرودهای دوران انقلاب و جنگ یا از آنِ خود سازی سبک پاپ، و تشکیل گروه‌های آلترناتیو و زیرزمینی در نوشتاری دیگر. او همچنین در نوشته‌ای این ایده را طرح و بسط می‌دهد که چطور موسیقی سنتی ایران با مفهوم استبداد سازگار است. این‌ها و موضوعاتی دیگر، درونمایه‌ی کتابی‌ست که نامجو، خود، بسیار دوست‌می‌داردش و آن را عصاره‌ی زندگی موسیقایی‌اش می‌داند.

خرید مستقیم کتاب با امضا

راه‌های دریافت کتاب برای دوستان داخل ایران:

کتاب «۴ مقاله» خارج از ایران (فرانسه) منتشر شده و از سراسر جهان جز ایران (به دلیل مشکلات بانکی و عدم امکان پرداخت در ایران) قابل خریداری است.ما راه‌های زیر را برای دسترسی علاقه‌مندان داخل ایران پیشنهاد می‌کنیم:

۱. برای آن دسته از دوستان که به هیچ طریقی نمی‌توانند دسترسی به کتاب داشته باشند، ما نسخه‌ی صوتی آن را بخش‌بخش در تلگرام ناکجا قرار خواهیم داد. اولین قسمت فایل صوتی نیز روز پنج‌شنبه ۱۵ نوامبر در کانال تلگرام ناکجا قرار گرفته است.

۲. از طریق یکی از دوستان خود که خارج از ایران هستند کتاب را خریداری و به آدرس ایشان (در هر کشوری که باشند) دریافت کنید.

۳. از طریق یکی از دوستان خود که خارج از ایران هستند کتاب را خریداری و به آدرس خود در ایران دریافت کنید. برای این کار می‌بایست پست استاندارد را انتخاب کرده و آدرس خود را در ایران برایمان ایمیل کنید. در صورت انتخاب این گزینه، ما عکس و شماره‌ی بسته‌ی ارسالی را برایتان می‌فرستیم اما امکان پیگیری از پست ایران را نداریم و نمی‌توانیم مسئولیتی در قبال صحت و قطعیت دریافت کتاب بپذیریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا