از گوشه و کناردر شهرصفحه اول

روایتی معاصر از داستان سیمرغ منطق الطیر

استقبال کانادایی‌ها از نمایش "صندلی‌ها"

 

 

نمایش “صندلی‌ها” که پرفورمنسی تحت تاثیر داستان سیمرغ منطق‌الطیر عطار نیشابوری است به نویسندگی و کارگردانی جعفر مهیاری در تئاتر انکانتر کانادا اجرا شد. به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر زندگی؛ نمایش “صندلی‌ها” کار مشترک ایران و کانادا در شهر کلگری در ایالت آلبرتا کانادا و در تئاتر انکانتر (Theater Encounter)  روی صحنه رفت. این نمایش که توسط گروه تئاتر زندگی و کمپانی “سان ارگوس” کانادا تولید شده است؛ طی روزهای 24 و 25 آوریل 2019 (4 و 5 اردیبهشت ماه 1398) روی صحنه رفت و مورد استقبال مخاطبان کانادایی قرار گرفت.

“صندلی‌ها” پرفورمنس‌آرتی است که خط داستانی مشخصی ندارد و در این اثر بسیاری انسان از ملیت‌های مختلف که از هم دورافتاده‌اند با تلاش سعی می‌کنند به یک هم‌زیستی مشترک برسند. نمایش “صندلی‌ها” تحت تاثیر داستان سیمرغ “منطق الطیر” عطار نیشابوری توسط جعفر مهیاری نوشته و کارگردانی شده است. در این نمایش موسیقی نیز ماهیتی ایرانی داشت و در قالب دستگاه‌های ایرانی و آواز ایرانی توسط امین شیخی سه تار، جعفر مهیاری سنتور و فرشاد ندایی خواننده اجرا شد.

در نمایش “صندلی‌ رابرت گرین‌وود، بازیگردان و مشاور هنری، دانا لوبک طراحی حرکت و آوا نجفی، پرنیان گودرزی، نادر کیانی، حسن رسولی، مرتضی صوت‌بخش، آتنا گلخنی، میثاق باقری تربه‌بر، سیدسعید میرعیسی‌خانی و 2 بازیگر کانادایی به ایفای نقش پرداختند. طراح لباس این اثر نیز بر عهده نگار سادات رحیمی و دانا لوبک است و طراحی نور آن توسط  جعفر مهیاری اجرا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا