اخبار هنرسینماصفحه اول

«هیولا»ی مدیری وارد می‌شود…

گزارشی از توزیع تازه ترین اثر مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
الناز دیمان

 

حتی اگر مهران مدیری و کارهایش را دوست نداشته باشیم هم نمی‌توانیم کتمان کنیم که او یکی از موفق‌ترین کارگردان‌های تلویزیونی و البته شبکه نمایش خانگی در زمینه آثارکمدی است. مدیری سال‌ها کارگردان کمدی‌های نود شبی بی‌رقیب در تلویزیون بود و از سال 88 که تصمیم گرفت پا به شبکه نمایش خانگی بگذارد موج موفقیت و محبوبیتش او را همراهی کرده و اولین سریالش «قهوه تلخ» به فروشی چند میلیاردی دست یافت. احتمالا همه مخاطبان این سریال به یاد دارند که که مدیری در ابتدای دی‌وی‌دی اولین قسمت سریال از مخاطبان خواست که از خرید کپی غیرقانونی پرهیز کنند و حتی سریال را برای تماشا به دیگران ندهند. محبوبیت مدیری در سال‌های قهر با تلویزیون به حدی بالا رفته بود که همین ویدئوی چند دقیقه‌ای باعت شد حتی اعضای خانواده‌ها هم جداگانه دی‌وی‌دی «قهوه تلخ» را بخرند و سریال از همان قسمت اول به چنان فروش شگفت‌انگیزی دست پیدا کرد که کارگردان در ابتدای قسمت دوم از همه مردم بابت استقبال بی‌نظیرشان تشکر کرد.

فرهاد اصلانی در سریال هیولا

موفقیت «قهوه تلخ» تا میانه‌های توزیع نامنظم این سریال ادامه داشت اما توقف بی‌دلیل آن مخاطبان را نسبت به آثار مدیری کمی دلسرد کرد. مجموعه‌های بعدی مدیری در شبکه نمایش خانگی مانند «شوخی کردم» و «ویلای من» بخاطر افت محسوس کیفیت موفق به جذب مخاطب نشدند و مدیری هم در نهایت در یکی از ویژه برنامه‌های سال تحویل اعلام کرد به تلویزیون باز خواهد گشت. بازگشت مدیری به تلویزیون با مجموعه «دورهمی» به مذاق مخاطبان خوش آمد و این برنامه را به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی تبدیل کرد. مدیری دو سال پیش اولین فیلم سینمایی‌اش «ساعت 5 عصر» را نیز ساخت و بالاخره پس از بیش از بیست سال سریال‌سازی پایش به سینما نیز باز شد. اولین فیلم مدیری آنطور که انتظار میرفت مورد اقبال قرار نگرفت اما با فروش متوسط و نظر مثبت منتقدان انتظار میرفت مدیری باز هم فیلم سینمایی بسازد که اینطور نشد. تا اینکه سال گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر همکاری مشترک مدیری و پیمان قاسم‌خانی که سال‌ها بود دیگر در هیچ اثری همکاری نداشتند سر زبان‌ها افتاد و مدیری نیز این موضوع را تایید کرد. نتیجه این همکاری سریال «هیولا»ست که فعلا دو قسمت آن در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است. «هیولا» داستان زندگی مرد درستکاری به آقای شرافت با بازی فرهاد اصلانی است که سعی دارد در دنیای پر از اختلاس و رانتخواری و زد و بندهای اقتصادی همچنان پاک زندگی کند اما…

 

قسمت اول «هیولا» با اقبال بسیار خوب مردم روبرو شده است. به طوری که در 24 ساعت اولی که این سریال در سایت‌ها و اپ‌های پخش فیلم و سریال بارگزاری شد بیش از 4 میلیون و 300هزار دقیقه توسط مخاطبان تماشا شده و فروش دی‌وی‌دی‌های آن نیز مقبول است. البته این اقبال تنها مختص مخاطبان است و منتقدان و صاحب‌نظران برخورد سردی با سریال داشتند. واکنش‌ها در شبکه‌های مجازی نیز چندان مثبت نیست و حتی با پخش قسمت دوم سردتر و انتقادی‌تر نیز شده است. تندترین واکنش را نیز مسعود فراستی داشت که در برنامه «هفت» که جمعه شب هفته گذشته پخش شد به صراحت عنوان کرد «هیولا» را سقوطی بزرگ برای مدیری می‌داند و گفت این سقوط به حدی سنگین است که مهران مدیری هرچقدر هم بچه خوبی باشد و ما قبولش داشته باشیم باز هم راه نجاتی نخواهد داشت.

هنوز تنها سه قسمت از سریال «هیولا» توزیع شده و شاید برای نقد درست‌تر این سریال باید کمی بیشتر صبر کنیم اما آنچه مشخص است این سریال بیشتر درامی با موقعیت‌های اندک کمدی است تا یک اثر کمدی که تا اینجا موفقیت چندانی در خنداندن مخاطب کسب نمی‌کند. ضمن اینکه شوخی‌های سیاسی سریال از مد افتاده و محافظه کارانه‌اند و بازی‌ها نیز تا اینجا چنگی به دل نمی‌زنند. اما از آنجایی که مدیری کارگردانی باهوش است و همیشه با دقت نظر مخاطبان را رصد کرده و ادامه سریال‌هایش را منطبق با ذائقه تماشاگران می‌سازد می‌توان به نجات این سریال در قسمت‌های آتی امیدوار بود.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا