PDFاز گوشه و کناررویای کاناداییصفحه اولیادداشت کانادایی

اخذ تابعیت کانادایی آسان شد

به گزارش مجله تیتر، مجلس سنای کانادا امروز 3  می 2017 در نشست عمومی خود به بررسی دوباره لایحه جنجالی شهروندی پرداخت(Bill C-6). در انتهای این جلسه با 45 رای موافق و 29 رای مخالف، دریافت شهروندی کانادا با حضور سه سال از پنج سال در این کشور امکان­پذیر شد.

بر طبق این قانون شرط حضور فيزيكی برای تابعيت کانادا از چهار سال به سه سال در يك دوره پنج ساله به‌جای شش ساله کاهش می‌یابد. تغییرات لایحه جدید شهروندی به شرح زیر است:

1.سلب تابعیت افراد دوملیتی را که علیه منافع ملی اقدام کرده اند و یا مرتکب اعمالی نظیر تروریسم و عضویت در گروه های تروریستی، جاسوسی و خیانت علیه کشور شده اند، در لایحه جدید حذف شد. اگر هم قرار باشد تابعیت فردی به دلیل اعلام اطلاعات اشتباه و یا تقلب باطل شود، باید از سوی وزیر مهاجرت کانادا به وی اعلام شود و این فرصت به او داده شود تا در دادگاه فدرال از خود دفاع کند.

2.شرط «الزام به تصمیم برای سکونت در کانادا» حذف شد.

3.شرط حضور فیزیکی برای تابعیت کانادا به سه سال از پنج سال کاهش یافت.

4.سن معافیت برای ارائه مدرک زبان از حداقل و حداکثر ۱۴ و ۶۴ به ۱۸ و 60 تغییر کرد.

5.در لایحه جدید تعداد روزهایی که کارگران موقت و یا دانشجویان خارجی پیش از گرفتن اقامت دائم در کانادا حضور داشته اند، نصف این تعداد روزها محاسبه می شود و البته این محاسبه تا سقف یک سال انجام خواهد شد. به‌این ترتیب دانشجویان و کسانی که برای کار به کانادا می‌آیند از طریق این قانون، می‌توانند زودتر شهروندی خود را به دست آورند.

6.اگر درخواست شهروندی والدینی رد شود، فرزندان آنها می توانند مجزا اقدام کنند.

در سالهای گذشته و در دولت حزب محافظه کار سختگیریهایی در زمینه  قانون شهروندی و گرفتن شهروندی کانادا جهت مهاجرین اعمال شده بود. مجلس سنای کانادا موفق به کسب بیشترین آرا در این لایحه شد و این پیروزی بزرگ دیگری برای حزب لیبرال محسوب خواهد شد. اکنون این لایحه به پارلمان کانادا برای تصویب نمایندگان پارلمان فرستاده شده و در نهایت با امضای نهایی سلطنتی -که بیشتر جنبه تشریفاتی دارد- به صورت قانون درآمده و اجرایی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا