در شهرصفحه اول

در شهر چه خبر است؟

تورنتو، روز کریسمس، سفیدپوش شد

تیتر گزارش می دهد: همیشه در کارت پستال ها، کارتون ها و فیلم هایی که به موضوع سال نوی میلادی و کریسمس مرتبط بود، خیابان ها پر بود از برف و مردمی که که با شال و کلاه خود را پوشانده بودند. چند سال اخیر اما، از برف خبری نبود و انگار روزهای پایانی سال چیزی کم داشت. امسال اما از اواسط دسامبر خبرهای هواشناسی نوید برف را دادند و تا بار دیگر خاطره آن تصاویر رویایی به واقعیت بپیوندد. در یکی از همین روزهای برفی جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که خودش هم در روز کریسمس به دنیا آمده، پیامی برای کانادایی ها فرستاد و از سخاوت و مهربانی آنها تشکر کرد.

این پیام 24 دسامبر منتشر شد و بخش هایی از آن به این شرح است:«در سال 2017 مردم در سراسر کانادا، دلایل زیادی برای افتخار و قدرت تنوع نشان دادند. کانادایی ها همسایگانی هستند که به همسایگانشان کمک می کنند، گرما، محبت و سخاوت را به اشتراک می گذارند، نه فقط در کریسمس بلکه در طول سال. همانطور که 150 سالگرد کنفدراسیون نزدیک می شود، همه ما نقش مهمی  برای ساختن دنیایی بهتر داریم. در سال جدید و در طول سال های آینده، بیایید متعهد به ایجاد تغییرات مثبت باشیم. گاهی کمک کردن به یک همسایه و گاهی داوطلب شدن برای موضوعی که به آن اعتقاد داریم، بیایید سخاوتمندانه کمک کنیم و برای ارزش هایی زندگی کنیم که ما را گرد هم می آورد. ساختن دنیایی بهتر از جایی شروع می شود که ما در آن کار و زندگی می کنیم، جایی مثل جامعه و خانه ما. همچنین در طول تعطیلات از شما می خواهم تا لحظه ای به فکر زنان و مردانی باشید که با خدمات شجاعانه ای که ارائه دادند ما امروز در آرامش و آسایش هستیم.»

Nathan Philip Square
Nathan Philip Square

 

در شهر چه خبر است؟

مردمان بسیاری از ماه ها پیش، منتظر تعطیلات کریمس بودند و برنامه مختلفی را تهیه و تدارک دیده اند. از سفرهای کوتاه چند روزه گرفته تا دیدار با خویشاوندان و دوستان. عده ای هم این فرصت را غینمت شمرده اند تا یک دل سیر بخوابند و استراخت کنند. اما اگر شما جزو هیج یک از این دسته ها نیستید و منتظرید تا چرخ فلک شما را به گوشه ای از شهر پرتاب کند، ما چند برنامه مفرح را به شما معرفی می کنیم که برخی از آنها و رایگان و برخی نیاز به تهیه بلیت دارد. به هرحال اگر قصد دارید در روزهای تعطیل خانه نمانید و گشتی در شهر بزنید، این شما و این برنامه ها:

Distillery District

شاید یکی از جاذبه ها، بازار کریسمس ETSY باشد. این بازار 24 دسامبر و از 26 تا 31 دسامبر هرروز در دهکده Evergreen برپاست. در این بازار غرفه های خوراکی متعددی وجود دارد که صرفا برای سال نو طراحی شده، اجناسی که به فروش می رسند دست ساز هستند. همچنین ضمن خرید می توانید از تماشای برنامه های زنده و بازیهایی که در فضای باز برگزار می شوند لذت ببرید. یکی دیگر از بازارهایی که این روزها برپاست «بازار کریسمس دیستیلری» است که در گوشه گوشه آن غرفه های فروش صنایع دستی، غذا و آبجو به چشم می خورد. اگر قصد دارید آخر هفته سری به این بازار بزنید، بهتر است بدانید که باید برای هر فرد 6 دلار هزینه ورودی پرداخت کنید. اما در روزهای هفته  رایگان است.

Distillery District

یکی دیگر از نقاط شهر که می تواند برای گشت و گذار در روزهای تعطیل مدنظر قرار بگیرد، میدان نیتن فیلیپس است که پنجاه و یکمین سالی است که تعطیلات کریسمس را با اجراهای مختلف موسیقی، اسکیت بازی، و آتش بازی جشن میگیرد. برنامه های امسال هم از 25 نوامبر شروع می شوند. تماشای دکورها و تزئیناتی که در این میدان با لامپ ها و نورپردازیهای خلاقانه درست شده است بسیار جالب است.

«آواز شب کریسمس» در «سالن تئاتر الگین»
«آواز شب کریسمس» در «سالن تئاتر الگین»

اگر به برنامه های نمایشی و موزیکال علاقه دارید، تماشای نمایش موزیکال «آواز شب کریسمس» خالی از لطف نیست. این برنامه خانوادگی هرسال در «سالن تئاتر الگین» برگزار می شود. این نمایش طنز با طراحی صحنه و نور شگفت انگیز که با رقص و موسیقی  همراه است هرساله افراد بسیاری را از سنین مختلف به تحسین وامی دارد. نمایش موزیکال «آواز شب کریسمس»، محصول کمپانی «راس پِتی» است و تا 31 دسامبر هر شب روی صحنه می رود.

Elgin Theatre
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا