از گوشه و کنارصفحه اول

انتشار آلبوم مایکل جکسون ۵ سال پس از مرگش

xscape-square_2868323c

هنرمند هرگز نمی میرد
مانا کیانی

 

مایکل جوزف جکسون، خواننده معروف پاپی بود که به عنوان یکی از نوآوران این سبک موسیقی شناخته می‌شد و این امر تا جایی پیش رفت که میان طرفدارانش با نام پادشاه پاپ(King Of Pop) معروف شد.

برخلاف بسیاری از هنرمندان، جکسون آهنگ‌های خود را روی کاغذ نمی‌نوشت. بلکه آن‌ها را توسط یک دستگاه ضبط صوت دیکته می‌کرد. هنگام ضبط، او آهنگ را از حفظ می‌خواند.

به مناسبت پنجمین سالگرد مرگ نابهنگام مایکل جکسون، Epic Records آلبوم جدید این خواننده را در ماه می منتشر می کند.

این آلبوم که Xscape  نام دارد شامل 8 آهنگ است که توسط جکسون قبل از مرگ او در ژوئن 2009 ثبت شده اند.

ترانه های این آلبوم را «آنتونیو ال. ای. رید» مدیر شرکت تولید موسیقی اپیک، از میان ساخته های کامل نشده و ترانه های تمرینی مایکل جکسون طی چهار دهه گذشته برگزیده است. مدیر Epic Records می گوید که این باعث افتخار ماست که آهنگ های این خواننده بزرگ را منتشر کنیم، چراکه که این آلبوم می تواند آخرین و زیباترین هدیه مایکل جکسون به هوادارانش باشد.

در نسخه دولوکس این آلبوم که جداگانه به بازار عرضه خواهد شد، ترانه های اصلی مایکل جکسون در کنار نسخه رمیکس و بازسازی شده است.

از مجموع این هشت ترانه فقط ترانه Xscape که نام آلبوم از آن گرفته شده، توسط تهیه کننده اصلی آن یعنی «Rodney Jerkin» بازسازی شده است که در سال ۲۰۰۱ در تولید آخرین آلبوم ضبط شده مایکل جکسون در استودیو به نام Invincible با این هنرمند همکاری داشت.

«جان برانکا» و «جان مک کلین» مجریان وصیتنامه و اموال مایکل جکسون گفته اند:«مایکل جکسون یک هنرمند نوگرا بود و همیشه برای خلق آثار تازه به دنبال همکاری با تهیه کننده های جدید می گشت. در عین حال او همیشه آثار خود را منطبق با تازه ترین فرم های تولید موسیقی می ساخت. ترانه های این آلبوم جدید به بسیاری از لحاظ همین مرام را حفط کرده اند و ما به خاطر نگاه دقیق L.A Reid و توجه او به این نکته از او قدردانی می کنیم.»

Michael-Jackson-Dance-Michael-Jackson-Best-Dance-Moves

در سال ۲۰۱۰ آلبومی از کارهای منتشر نشده و با عنوان «مایکل» به بازار عرضه شد. از جمله ترانه های نسبتا خوب آن آلبوم می توان به «دست مرا بگیر» اشاره کرد که یک ترانه دو صدایی بود که آن را با Akon خواننده سبک RnB اجرا کرده بود و در زمان مرگ مایکل جکسون تقریبا کامل شده بود.

ترانه دیگر آن هم اجرای مجددی بود از یکی از ترانه های قدیمی مایکل جکسون در دهه ۱۹۸۰ به نام ارکستر زرد جادویی پشت ماسک.

اما منتقدان در مورد آن آلبوم واکنش خوبی نداشتند. با این همه آلبومی که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد فروش نسبتا خوبی داشت هر چند با پرفروش ترین آلبوم مایکل جکسون یعنی تریلر که فروش آن بالای ۵۰ میلیون نسخه است قابل مقایسه نبود.

Review Overview

User Rating: 3.68 ( 142 votes)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا